första träningen

Idag tränade vi ju för tränare för första gången, och det gick superbra! Vi körde i övertempo hela tiden, så han skulle få lite framåtbjudning, och så sa hon att man ska rida unghästar i övertempo, så får dom mkt lättare för samling när dom blir äldre. Hon tycktte han var superfin, och trodde att han skulle bli en toppenponny när han blir äldre. Vi jobbade mkt lösgörande, i låg och lång form, böja hit, böja dit. Sen var det bra att ngn tjatade på mig angående min sitts. Har ju inte ridit för ngn på LÄNGE, och har fått små ovanor. Vänster armbåge kör jag ut, lägger om handen som om jag skulle cykla, innåt ni vet? Men han bråkade inget, försökte tvärstanna ngra gånger, men drev man bara på var det inga problem :)

Imorn vet jag inte vart jag ska rida... Om jag kanske ska rida ut en bit? Vet inga vägar här, och rider helst med ngn första gången, menmen, vi får se ;) Annars rider jag helst ut själv, så slipper man tänka på att den andra ponnyn är het/seg, man kan köra så fort/långsamt man vill, och så är det bara "jag och min ponny", en härlig känsla. Men jag tror faktiskt det blir ett dressyrpass på ridbanan, eller ridhuset, eller uteritt, eller ... Haha, vet helt ärligt inte, jag som brukar bestämma sånt dagen innan...

Funkar inte att lägga upp bilder, så:

//NB


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback