nej, nu blir det så!

Jag ska rida imorn! Har helt enkelt bestämt mig för det. Även om jag inte haft honom länge, och han är unghäst, så kommer han bli en tävlingsponny, så det är lika bra att börja träna :) Ska bara rida för att känna på honom, kanske göra lite träna lite skänkelvikningar o öppnor.

Tror jag ska göra såhär ett tag framöver: Jobba mkt med skritt och trav, för att bygga muskler, och göra mkt galoppfattningar, för det är dom som stärker galoppen, och att hoppa studs, men det får vänta ett tag, tills vi lär känna varann lite mer, och kan åka till botorp / knutsbol o hoppa lite, då vårat ridhus inte fungerar för hoppning "/ Ska iaf jobba sådär, bara bbygga muskler ett tag nu, då han tappat en del. Tror verkligen den här ponnyn kan gå långt.

Har kollat lite på google, och såg att Ziro faktiskt blev fölchampion 2005 i sörmland med 47 poäng! Hade jag ingen aning om innan, lite coolt faktiskt ^^

Här kommer några bilder på hans pappa, och visst finns det likheter?:D


Svarta framben, vita bakben, stjärn, snopp, Ziro? haha...


En riktig hoppare är han också ;)


Bild från lag sm, i år tror jag. Dom vann en klass o kom 4a i en annan:) Ziro ngn dag?


Kommentarer
Postat av: annie

tycker inte att du ska oroa dig för att du rider för tidigt, han är trots allt fem, snart sex år =) inte tre, han mår bra av att ridas, det gör alla hästar (såklart beroende på hur personen rider haha) så oroa dig inget för det =) hihi

2010-12-24 @ 20:00:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback