ridit

Idag red jag faktiskt, och haha, så jävla stolt! Det började super redan när jag skulle ta in honom, med att Solis trängde sig imellan mig o Ziro, o stack ut... Släppte tbx Ziro i hagen, och fångade in Solis. Sen tar jag Ziro, svänger runt honom snabbt och stänger till hagen. Vad gör Solis, om inte drar rakt genom tråden, och den är typ utdragbar, så den hänger med säkert 3-4 meter, och Ziro är livrädd, och försöker småstegra, men han är ju bara bebis, så det va så lätt att bara "plocka ner" honom;) Tråden går iaf av, men då tänkte jag: Skitsamma! Gick fram till Hugo, som har hand om stallet, och säger att Solis hade sönder tråden. Han fixade det, så jag gick in med en nervös o hispig Ziro.

Kom in i ridhuset, och han var nervös och spänd. Gick några varv, och till slut slappnade han av ordentligt. Pappa vara med, o Ziro ville inte stå still, så pappa hjälpte lite o höll i. Hoppade upp o skrittade några varv, åt både hållen. Han kändes riktigt fin direkt jag plockade upp tyglarna. Skrittade, gjorde öppnor, skänkelvikningar och volter, och öppnorna är lite ostadiga, men han är ju inte riktigt utbildad än, och jag känner honom inte bra, har ju bara ridit honom 2 ggr. Sen när han var lite mjukare, och jag kände att han verkligen lyssnade började vi trava. Han var riktigt fin, och gick i en relativt stadig form. Kände att han hade lättare för öppnorna i traven, så det är nog hans bästa gångart, än så länge.

Nu till det som jag är "stolt" över, haha! Skulle galoppera lite grann bara, och fattade höger, relativt bra, och han försökte göra ngt av en bakut, men det gick inte särskillt bra, sötis:) Sen till vänster. Han var med på noterna, och gjorde en bra fattning, men jag är så jävla bäst!

Jag brukar låta hästen gå med lite halvlös sadelgjord när vi skrittar fram, och det gjorde jag idag också, men jag totalt glömde att spänna den! Så när vi kom till ett hörn, kände jag att sadeln började glida, och hoppade av i galoppen, för annars hade jag glidit med sadeln, alltså den satt helt på sidan... Så iaf, han travde några steg, och stannade och kollade på mig som om jag vore puckad, vilket jag var för tillfället xD Haha, så underbart smart, och jag har ngt att vara stolt över!

Annars är jag supernöjd med ridpasset! Ska rida imorn igen, och då ser jag till att ngn filmar, och att ha hjälp att ta in honom, man vet ju aldrig med Solis;)

Pappa fotade när vi red, men det var lite dåliga bilder, men dom kommer imorn iaf:)


Edit: Hoppade självklart upp igen sen och red vidare:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback