rubrik

Idag fick det bli ett ridpass på ridbanan i snön. Bra träning att lyfta på benen, göra lite skänkelvikningar, öppnor. Jobbade honom i skritt först, sätta under sig bakbenen och gå framåt. Det saknas lite energi för tillfället, men det är helt ok, om man tänker på att han är lite ur kondition. Han jobbade på bra iaf, men varje gång vi red förbi öppningen till ridbanan ska han testa mig, och drar sig mot öppningen, och när han inte får gå ut stegrar han.... Pyckopycko! Han gav sig iaf efter ett tag, och sen gick vi in i ridhuset, vill inte riskera att han överanstränger sig i den höga snön. Red lite skänkelvikningar i trav när vi kommit in, och han jobbade superbra! Jobbade ingenting alls med galoppen, men jag släppte honom i ridhuset efteråt, och han springer som en idiot, bockar o race:ar omkring, bebis!

Imorn ska vi träna för tränare för första gången! Ska bli roligt, fast jag ska be att vi tar det lugnt, så han inte blir för pressad. Tränar sist av alla, kl 19.30, så vi får nog vara själva i ridhuset.

Sen tror jag att jag ska hoppa studs ngn dag med honom, vilket ska bli kul! Har aldrig hoppat honom, men det ska nog gå bra.


bebis protesterar



vet att han drar upp hubudet, men om ni kollar noga ser ni att tyglarna
hänger lite längs sidorna, så jag drar honom inte i munnen!


Kommentarer
Postat av: matilda t

haru lärt honom att stegra:P?

2010-12-27 @ 21:20:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback