Markebäck, del 1

Hej! Nu är jag hemma igen efter markebäck. Hade ingen dator med mig så jag kunde inte uppdatera er därifrån :(

Tänkte att jag delar upp inläggen i delar, så blir det inte så jobbigt att läsa. Iaf, jag kom dit runt 08.00, och då var det bara en häst där, så jag fick den nästa bästa boxen (storhäst box med en lucka) som var stor och fin. Dom andra var lite mindre, men kungen förtjänar det bästa (näst bästa i detta fall)! Han var riktigt lugn och fin, och anpassade sig direkt.

Jag tränade runt 10.15, och det gick helt OK. Han var lite seg och trött efter att ha vaknat runt 06, och tog inte galoppskänkeln så bra, men skötte sig ok iaf. Vi jobbade på att få fram honom, och gjorde en del övergångar, jobbade på volt, och mycket på min sitts. Den har blivit riktigt dålig sedan jag inte tränat för tränare på länge, och jag drar fram axlarna ngn centimeter för mycket. Jag tyckte att Anna var riktigt bra, och tjatade på minsta lilla, vilket behövdes. Sånna tränare är bäst, som tjatar tills man gör rätt.

Ziro blev riktigt svettig, så sen gick jag och Linn på en promenad med Ziro och Qp, och båda skötte sig ganska bra:)

Senare på kvällen blev jag dock riktigt irriterad... Hästarna bodde precis under oss, och folk sitter och skriker och skrattar tills klockan 23.30?? Ingen häst kan ha sovit då, för vi var nere en gång under kvällen, och varenda sak hörs där nere...

Del 2 och bildbomber kommer :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback