Markebäck del 2

Idag började Annie och jag med en promenad med Ziro och Lego, bara så de fick komma ut lite och röra på benen efter natten.

Träningen gick väldigt mycket bättre än igår. Han hade en bra bjudning nästan hela passet, fast han tappade lite på slutet. Vi jobbade mycket med diagonaler i galopp, då han gärna smyger in ett byte. Igår bytte han alla gånger utom en. Det räcker att jag bara gör något litet med skänkeln eller handen så byter han... Idag bytte han iaf inte en enda gång, då jag red bättre än igår, och fokuserade på det jag skulle, och Anna kunde instruera bättre, då hon visste lite mer hur han funkar.

Traven var riktigt fin, och vi gjorde en del volter och övergångar. I uppvärmingen ökade jag lite på långsidorna, och fy fan vilken känsla! Det kändes att han verkligen sträckte ut kotorna, och svävade fram :D Jag behövde bara trycka lite lätt med skänkeln så flög han fram!

Iaf, galoppfattningarna tog han mycket bättre idag, nästan direkt. Vi jobbade som sagt på diagonaler, men även på fyrkanten och på volter. Han var riktigt duktig lille plutten :)

Bilderna är på G!


Smakprov ;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan inte du filma stallet där ziro står? :)

2011-04-03 @ 18:03:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback