Alla djuren

Tänkte att jag skriver ett inlägg om alla våra djur här i familjen :D


Mitt hjärta <3 Ja, ni vet nog en hel del redan, men San Ziro som är hans fulla namn är en valack född 05. Den 28 maj-05 för att vara exakt ;) Han reds in  när han var 4 år, då uppfödarens dotter skulle rida in honom, men hon tappade intresset, och därför blev det en sen inridning. Han är supergosig när man bara står med honom, kan göra det i timmar :D I ridningen är han cool, och speciell. Han tycker att han är perfekt, och vill alltid göra rätt. Han har lite av en attityd, men bara man är lugn och bestämd är han super! Tror verkligen den här ponnyn kan gå långt! SM, NM, och kanske ännu längre, men vi får se hur långt vi kommer innan min ponnytid är slut ;)


Ninja. Hon är en liten fd stallkatt, som kom hem till hos när hon var ca 6 veckor, lite tidigt men stallet var tvugna att bli av med ungarna. Jag lyckades tjata till mig en av dom underbart söta katterna, och hon gör verkligen skäl för namnet ;) Hon är överallt, och kan springa i timmar och jaga efter sin lilla boll (se bilden).


Sommar <3 Iaf, Mozart aka Mojja, är en Bener Sennen född 04, så han bli 7 iår. Han tyvärr problem med höfter och armbågar, så han måste ta det ganska lugnt, och inte springa för mycket. Han älskar ändå att busa, jaga katterna, och hänga med till stallet. Älskar den här hunden sjukt mycket, han är bäst!


Alfons. En supersöt och go katt. Han är min favvo av katterna, och han är verkligen speciell. Han passar inte med alla människor, utan är mer av en enmans katt. T.ex, mamma kan hålla i Alfons, men han vill bara ner, men håller jag i honom kan han sitta hur länge som helst. Underbar på alla sätt, men är han missnöjd med något kissar han där han kan (dock inte i mitt rum, haha)... Men han är helt underbar.


Filip. En gosig katt när han vill ;) Älskar mat, och att sova. Väger hela 10 kg, så han är inte liten direkt. Han må vara den största katten, men är rädd för allt som finns. Ett ljud får honom att hoppa rakt upp i luften :P


Rosie. En an kaninerna, supersöt och tjock ;) Nej, men hon är inte smal iaf... Det var meningen att hon skulle bli min hoppkanin, men hon tog pinnarna i munnen och slängde iväg dom, så han kan, men på sitt sätt ;)


Bella. Min hoppkanin, som inte hoppar så mycket ;) Men hon kan iaf, tror jag hoppat ca 70-80 cm med henne. Hon är ganska gosig, när hon vill d.v.s ;) Men hon är allt bra söt, eller hur ? ;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

kan man adda dig på facebook ;)

2011-02-15 @ 18:07:28
Postat av: Jonna

Men hörru, dina älskade fiskar då!? ;)<33

2011-02-15 @ 22:50:17
URL: http://jonnafoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback