barbacka buse!

Hejsan, och sorrry för sålig uppdate, men jag åkte från skolan och nästan direkt till stallet.

Först stog hästarna lääängst ner i hagen, så då fick jag gå bort dit (och det är långt!), och skulle hämta Ziro. Självklart får Joyan ryck och drar iväg till öppningen, och Ziro och Dida hänger på. Där står jag som en idiot med mitt grimskaft sen... Hästarna galopperar runt i en stor cirkel, och jag bara väntar på att dom ska ge sig. Alla hästar i alla hagar börjar då, med svansarna i luften, och Ziro skulle vara störst och snyggast, så han hade sånna stora och höga knälyft, och stora steg. Till slut lugnade dom sig iaf, och jag kunde ta in Ziro.

Han var så på när jag tog in honom, så jag släppte honom i ridhuset. Han blev så svettig, så jag red barbacka med ett fleecetäcke.

Gjorde 10 metersvolter, öppnor, skänkelvikningar, ja, lösgörande ni vet ;) Galopperade bara lite, men han var jätteduktig :)

Filmade honom lite i ridhuset, och lite i hagen, så det kommer väl upp sen.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback