botorp

I lördags var vi i botorp igen, och det gick superbra :D Han gick nästan rakt in i transporten när vi lastade, och var väldigt lugn när vi kom fram faktiskt.

Jag skrittade runt i ridhuset ett tag, och tog sedan tyglarna och kände på honom. Lite skänkelvikningar, öppnor, och det gick bra. Testade även lite ökad skritt, som ingår i LB:1, och det gick riktigt bra faktiskt, så det var jag nöjd med. Han hade bra bjudning också, och det tycker jag han haft på sista tiden, så det kan ju ha varit unghäst-trötthet som han haft tidigare.

En skrittpaus, sedan trav, i lättridning såklart. La lite volter, från 10-20 meter. Massa ökningar på långsidorna, och shit vilken power han hade! Jag höll på att flyga bakåt när han drog iväg, riktigt härligt :D Fast när vi skulle öka snett igenom orkade han inte riktigt, så det blev galopp på mitten ungefär, men han kämpade bra ändå :)

I galoppen, ja, asså... BÄST! Han jobbade bra med baken, och det var ingen springig galopp, utan en vanlig arbetsgalopp, och vi provade t.o.m på litelite samling. Det hade han faktiskt relativt lätt för. Lite mellangalopp testade vi snett igenom också, och han faller isär lite, för han vill gärna göra ett byte, men när jag inte låter honom, faller han isär litelite. Men vi får väl jobba på det :) Vi ska nog åka dit igen snart och träna, för tränare. Ska bli kul :D

Bilder kommer.


Min sitts har blivit hemsk, men vi ska träna på det :) Inget ni behöver kommentera alltså.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback