buse!

Idag red jag i ridhuset, och shiet vad han var fin! Han var på ett riktigt bushuör, och kickade här och där, och uppfann några nya rörelser, samt att han var ganska överpigg och stegrade en hel del...

Iaf, skrittade en stund, och jobbade honom där. Öppnor, slutor osv. Han ville inte riktigt som jag ville i början, utan tyckte det var bättre att stegra, min knäpphäst ;) Men iaf, han skötte sig bra till slut.

Travade sedan, och det skulle vara i låg och lång form, men det gick inte direkt, på en överpigg ponny som bara ville leka... Ökade lite på långsidorna, och han flög iväg, riktigt fina ökningar! Tränade även på uppridningen i trav, då han gärna vinglar lite, och ställer sig snett, men mot slutet ställde han sig perfekt, på tygeln.

I galoppen jobbade jag honom mest på volt, i ett arbetstempo, och inte det snabba unghäst tempot. Han tyckte det var sjukt kul, och rumpan kom upp i stort sett hela tiden. Pigg so han var bytte han galopp varje gång vi kom ut på rakt spår, så där fick jag jobba... Ökade på långsidorna sedan, och lite kortare på kortsidorna. Fyfan vilken galopp han hade i ökningarna! Stora runda språng, och det kändes så luftigt, som storhäst-språng. Underbart! Önskar jag haft film/bilder på det, en tyvärr!

Goda nyheter! Våran videokamera funkar igen, så jag ska gå och fixa filmen från första gången i botorp.

See ya!


Kommentarer
Postat av: Julia

Kan du inte filma när du tränar för en tränare?:)

2011-02-23 @ 21:23:50
Postat av: Nathalie Busk

Jo, jag planerar faktiskt att göra det imorn :)

2011-02-23 @ 22:34:20
URL: http://nathaliebusk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback