idag

Idag red jag i ridhuset, och han var sjukt pigg!

Han har ju fått 2 vilodagar, typ, igår red mamma lite, men typ vila.

Iaf, började med att skritta fram, även fast vi taktade ungefär hälften... Sen tog jag tyglarna, och gjorde lite volter, skänkelvikningar, öppnor, ja, lite sådär. Det gick bra, och där är jag nöjd med honom :)

I traven gick det nog sämst idag. Han slängde med huvudet då och då, och tog knappt höger skänkel, en feter ett tag gick det bättre, och vi fick till lite bra skänkelvikningar.

I galoppen gick det nog bäst. Vi tränade lite snett igenom, och bröt sedan av innan vi kom ut på spåret, och han bytte bara en gång, så det är framsteg. Men jag hittar fler knappar varje dag, och vet lite mer hur jag ska ha skänklarna. Han jobbade bra iaf, och jag är nöjd.

Red även igenom LB:1 en gång, och det gick bra :) Han vinglade inte på medellinjen, och i halterna stog han bra och stilla, på tygeln. Nöjd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback