lägg av nu

Alla som skriver att det inte är någon fara med att sparka honom och att jag inte ska vara mesig, hur fan kan ni veta hur MIN ponny fungerar?


Jag tror hon menade att han ska bli kvickare att ta hjälpen.. sitter du och "småtrycker" kommer han att strunta i frammåt drivningen tillslut.
han ska lyssna direkt på dina hjälper, och gör han inte de, så sparka till en gång ordentligt, och sen behöver du inte göra det något mer.
Han är ju fem(?) år, det är ingen bäbis ålder..så det är nog ingen ideé att mesa med honom!



Mesa med honom? Om man sparkar eller slår honom med spö blir han nervös, kortar upp sig, släpper srödet, och blir inge rolig alls. Tänkte ni på att min ponny är känslig? Han är ingen Totillas, men han försöker. Att han är seg, han kan vara trött? Han har gått relativt hårt, så det är väl inte konstigt?? Ska han bli piskad och sparkad för det? Nej, jag tror jag utbildar MIN unghäst själv, och även om ni försöker hjälpa till, tro inte att ni vet hur min ponny funkar, för det gör ni INTE.

EDIT: Detta gäller ju inte alla, bara dom som verkar tycka att dom känner min ponny bättre än jag (en av er gör typ det, men ändå)

Kommentarer
Postat av: Anonym

som ja sa natta, ett snällare sätt är att göra ett konstant tryck tills han svarar =) men det är din häst och ditt val, vill bara tipsa eftersom jag själv har en yngre häst som inte alltid svarar på skänkeln :) ta inte åt dig av vad alla skriver, kommentarer som inte alltid är snälla de e sånt man får helt enkelt :)

2011-02-04 @ 22:39:07
Postat av: Anonym

Jag tror ingen menade något illa med kommentarerna utan snarare tvärt om, iom att du sa att du inte ifrågasatte din tränare.

Det är väl ingen som sagt något om att slå och sparka?

Man får säga till hästen "vakna nu", sen givetvis massor av beröm när den gör rätt.

Du gör ett jätte bra jobb, och jag tror ingen av kommentarerna var kritik, utan bara en hjälp att tolka tränarens lite klumpiga uttryck.

2011-02-05 @ 00:10:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback