ridpasset

Idag blev det ett hårt ridpass. Började med att skritta fram ca 10 minuter, och sedan skritta i halvlång form i ca 15 minuter, med öppnor, skänkelvikningar och volter. Red med spö idag, vilket jag är superdålig på! Har ju bara haft pigga hästar, som blir nervösa och studsiga av spön, men det gick jättebra :)

Travade sedan i en lång och låg form i ca 15 minuter (lättridning), och gjorde öppnor, skänkelvikningar och volter, som i skritten. Gjorde även ökningar på långsidorna, och lyssnade han inte, lade jag på spöt pyttelite, vilket blev en bakut. Han tyckte inte att jag hade rätt att säga åt honom idag, han visste bättre själv tyckte han ;) Men han gav sig efter ett litet tag. Varje gång han kickade lade jag på spöt, inte hårt, bara så han visste om det. Han kickade, jag lade på, han kickade, jag lade på. Så fortsatte det lite, men han gav sig till slut.

I galoppfattningarna kickade han gärna, så då lade jag på spöt, och så kickade han osv. Men även här slutade han till slut. Han jobbade bra, och vi låg på en 20-metersvolt. En gång kickade han ordentligt, då lade jag på spöt och gjorde halt, och då blev han förbannad och stegrade istället. Puckohästen ;) Lade bara på spöt igen, och han gav sig.

Han var superduktig iaf :D





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback