uteritt + ATG

Igår red jag ut en lite längre bit, mitt på dagen, då det inte var skidåkare ute. Vi red på en skogsväg, där det kan komma en bil då och då, men vi mötte bara två. Vi travade och galopperade där, och i galoppen fick han galoppera riktigt i slowmotion nästan, det skulle gå riktigt långsamt. Han tyckte det var jobbigt, men samtidigt kul. Han skötte sig jättebra iaf, och bara en gång stannade han och stegrade lite, men han gav sig när det inte ledde någonvart.

Sen kom mamma och pappa så drog vi iväg till örebro, ATG-klinkien. Det var ju mätning, men vi passade på att kolla tänderna samtidigt.

Vi fick vänta en stund, men det fanns boxar där man kunde ställa hästarna, så det var ingen fara :) Det var en del stressade ponnyer, som inte kunde stå stilla när dom kom med mätstaven, men det kan man ju förstå. Vi fick iaf vänta i ca 40 minuter, sen var det våran tur. Vi fick gå lite i en lång korridor typ, och där fick han lugna sig lite, men var ganska lugn ändå. Sen kom dom med mätstaven, och han bara stog där, min duktiga kille!

Hon la på mätstaven, och SHIET! Han var 1.51 cm! Jag tänkte: Fan det kommer inte gå... Men han var spänd, så han blåste ju upp sig... Men efter ca 15-20 minuter slappnade han av, och hon fick honom till 148.0. SUCK! Där andades jag ut ordentligt. Men jag har iaf en PONNY, och ingen häst.

Sen var det ju dax att kolla tänderna, och han vill einte riktigt gå in i det där båset, men gick in iaf. Han fick lite lugnande, så stog han och dåsade lite ;) Hon satte på honom en sån där konstig grej som öppnar munnen på hästarna, så kollade hon. Bettet skade honom inte sa hon, men för några år sedan hade någon tandläkare raspat honom lite för mycket. Men det skadade honom inte, men hon såg det. Inga vargtänder eller ngt sånt, ha var bra i munnen :)

Helnöjd med honom iaf :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback