ännu en dag

Idag hämtade vi halm, och självklart hade ju han som vi hämtade den av råkat ta sönder den med traktorn... Det var den sista han hade, så vi kunde inte få en annan... Så vi fick iaf plocka halm där ute, men nu har dom i hagen :D Transporten är full av halm nu, då vi är tvungna att ha halmen där nu... Blev alltså ingen lastträning.

Ridning, nej. Inte idag, då jag kände att det behövde tränas lite ledarskap, och han kunde få busa av sig. Gick med honom på ridbanan, och busade där. Jävlar vad snabb han är, vi ska lugnt testa ponnygalopp i framtiden! Iaf, han var så go!

I hagen efteråt var han så äckligt gosig! han kände på mig med läpparna, skulle bli kliad, och när ngn annan häst kom i närheten körde han bort den... Han stog med sin mule mot min kind och "nosade", så söt!! Han fick även prova på att vara älg, med mina handskar på huvudet ;) Han visade nästan upp sig, och ställde sig så fint, och drog fram huvudet på ett arabigt sätt. Tog några bilder, slänger upp dom sen.


smakprov, kommer älg-bilder sen ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback