barbacka + lydnad

Idag red jag lite barbacka, och han var superduktig! Lite seg i skritten, men i traven var han suuuper!!! Lyssnade, jobbade bra, och hade bjudningen framåt. Gjorde öppnor på långsidorna, och 10-15 metersvolter på kortsidorna, lite sicksack mellan stolparna, och han var verkligen supermjuk och jättefin! Jobbade inget i galoppen, bara ett lätt joggingpass :)

Efter ridningen släppte jag honom i ridhuset, och han var jättebusig! Filmade det, och sen sprang jag med honom och busade, och då filmade mamma, tills mitt jävla knä kraschade... Hatar det, kan ju inte springa med honom i snön, inte i ridhuset, och antagligen inte i högt gräs på sommaren...

Sist lite lydnad, och han lyssnade riktigt bra. Sa t.o.m åt honom att stanna samtidigt som jag höll upp handen och sa: stanna. I början fattade han inte riktigt, men efter ett litet tag fattade han super! Backade ca 15 meter ifrån honom och sa sedan: kom ziro! Då kom han fram och fick morot :) Duktig!

Nu orkar jag inte skriva mer, hejdå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback