gårdagens ridpass

Igår var jag ju sälv i stallet, och det gick jättebra :) Tog ut honom själv, och dom hade precis fått lunch, så jag tog ut hans hö o la utanför hagen ;) Tog in honom och han var jättelugn och fin. Jävla snöstyltor dom får bara, så svårt att få ur! Smörjde med vaselin på svullnaden i munnen.

Red i ridhuset, och jag red på hackamore, pga den lilla svullnaden i mungipan, och han var überpigg! Ville bara springa men jag fick ut det jag ville av honom, att sätta under sig bakbenen, öppnor, skänkelvikkningar jobbade vi med också. I skritten bad jag honom att samla sig, bara några steg såklart, och det gjorde han utan större problem. Galopperade inte, då han kändes springig och stark, men jag krävde ju lite mer av honom i skritten och traven, så det gjorde ingenting :)

När jag ridit klart släppte jag honom, så fick han springa, och ujujuj, en riktigt race:er! Så söt!

Idag ska han bara få springa lite i ridhuset, och få en liten vilodag.


race:er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback