hö, halm

Igår hämtade mamma och pappa hö när jag var på teater med skolan. Teatern handlade om hedersmord, och dom som var med pratade med fejk-brytning, och då började alla skratta, och vad gör dom? Jo, dom lägger ner teatern, och vår rektor börjar bråka med han som var regissör elr ngt xD

iaf, dom hämtade ju hö mamma och pappa, sen när jag kom hem åkte vi till stallet och skulle lägga upp allt på loftet, men, den där maskinen med rullband (som heter?) som man kör upp hö med funkade inte, så pappa fick kasta upp allting, men det gick rätt snabbt ändå, 60 balar liksom, piss i havet ;)

Idag ska vi hämta en halmbal så våra tre hästar har ngt att göra i hagen (Ziro, Joyan och Dida). Ah, Ziro är ju min, men med våra hästar menar jag i våran hage. Ska hämta den vid kl 14, sen ska jag rida, vet inte vart riktigt, men ska be mamma / pappa att fota. Kanske det blir lite lastträning när vi ändå har transporten framme? Kanske kan be mamma / pappa (igen) att filma med mobilkamera, så får ni se hur det ser ut. Det borde gå bra, det gjorde det iaf när vi hämtade honom, så why not?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback