idag

Idag var det ju bommar / hoppning på schemat. Red i dressyrsadel, då jag tkr den är mer bekväm, och vi hoppar ju inga megahöjder.

Började med att skritta fram då, och han var lite spänd, då det var många som gick i dörrar, var uppe på höloftet osv, men när jag tog tyglarna slappnade han av lite mer. Gjorde lite öppnor, skänkelvikningar och framdelsvändningar, och han var litelite ofokuserad, men var duktig ändå :) Travade också, och han var superduktig! Fokus på mig, och jobbade med baken, helt tvärtom jämfört med igår.

Fattade galopp också, och även har var han super. Jobbade bra, inga fjanterier eller så, utan jobbade bra.

Hade 7 bommar, varav 3 var cavaletti (högre), och 4 var vanliga, som låg varannan hög, varannan låg, samt 1 kryss, som vi sedan höjde till ett räcke.

Han fattade inte riktigt bommarna först, men bara jag höll om med skänkeln gick det utan problem :) Krysset tog vi i trav först, sedan i galopp, och sedan höjde vi till ett räcke som vi också tog i trav och galopp. Höjden låg väl på 60-70 cm?




Rött - vanlig bom, blå - cavaletti, lila - hinder.

Efter ett tag tog vi bort dom vanliga bommarna, så blev det studs, med 3 hinder, och det gick superbra!

Supernöjd med honom idag, underbara ponny!

Mamma filmade, så filmen kommer väl upp imorn, måste ladda kameran först ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback