igår

Igår red jag i ridhuset, och det gick väl ok... Lite sämre än ok, då han var ofokuserad, och gick och kollade på allt som fanns, och lyssnade på allt som fanns, och jag var supertrött och red som en kratta, så det blir ju lite dåligt då...

Tränade iaf travökningar på långsidorna, men han som var lite borta och jag som inte red ordentligt, så gick han och duttade med huvudet lite, och det blev inga riktiga ökningar... Tränade på galoppfattningar också, och dom tog han riktigt bra! Gjorde t.o.m 2-3 försök att fatta från skritt, och det gick bra, om man tänker på att han inte är "där" än. Galoppen var jag supernöjd med, men inte skritten och traven...

Red lite "western" när jag travade av, med hellånga tyglar som jag inte höll i, red dock lätt såklart. Bytte varv och gjorde volter utan händer, bra träning för honom, och bra träning för mig. När jag skulle sakta av höll jag lite i manen, och satte mig i sadeln, så saktade han lugnt av :)

Helt ok pass. Mamma filmade, men det är inget jag vill visa, men vi ska hoppa lite smått (vårat ridhus går knappt hoppa i), så då kanske hon kan filma.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback