skidor

Idag skrittade jag ut den där lilla 2-300 meters rundan. Efter det red jag i ridhuset, och igår kissade han i ett hörn, idag kissade han i samma hörn, sen när vi bytte varv bajsade han i det hörnet. Haha, han hittat sin toalett ;)

Iaf, han var lite sspänd i början, ville inte ta stöd på bettet. Det släppte som tur var när vi började trava :) Han var PIGG, och hade en fin bjudning, fast det blev lite mycket ibland, men bättre för pigg än för seg. Gjorde lite öppnor, skänkelvikningar, och han var jätteduktig!

I galoppen var han också jätteduktig! Tog fattningarna bra, och jobbade bra. Idag satt jag ner i sadeln för första gången i galoppen också, då han haft lite svårt att hålla igång med bra tramp. Gick även in på volter, ca 15-20 meter stora, och det kändes superbra! Visst går det lite fort, men det är ju helt ok! Går det så här bra framåt, tror jag nog att vi kan vara med på LBn i botorp, om vi bara hinner åka och träna där 2-3 gånger först ;)

Åkte skidor i hagen efteråt, och han var lite rädd för mig, eller skidorna och stavarna, inte mig då ;) Han kollade på mig, och kom jag för nära gick han iväg. Han var inte så rädd för stavarna, men skidorna var värre. Han var rädd för dom, men efter ett tag när jag bara höll i dom gick det bättre :)

Mamma tog lite bilder med mobilen, så dom kommer sen :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback