"uteritt"?

Idag skulle vi rida ut, men ah, det gick som det gick... I början gick det super, han var så villig att rida ut, men plötsligt... en skidåkare, där, där, där, där och där! Överallt var det skidåkare, och Ziro blev livrädd, började stegra o fjanta sig, så jag hoppade av, för säkerhets skull, och han fortsatte, men skidåkarna, kunde dom stanna? Nej, dom kollade på oss men fortsatte åka. Man kan ju tänka till?

Han stegrade så han höll på att gå omkull, så drog han tyglarna ur händerna på mig o sprang hem, men som tur var var vi inte mer än 3-400 meter hemifrån. När jag kom dit tog jag in honom direkt, men på ngt konstigt sätt hade han fått bettet igenom munnen, och istället hade han fått tyglarna genom munnen? Ah, ngt sånt? Han hade väl trampat på det. Tog av honom allt och han var verkligen livrädd, hela han skakade... Kollade ben, inget varm eller svullet, eller blodigt, kollade munnen, och där hade han ett ställe där det var lite svullet, så jag ska nog rida på hackamore, och Linn var snäll och sa att jag fick låna hennes :) Släppte ut honom sen, när han var lugn, så gick han till sina kompisar.

Bild från när det gick bra kommer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback