dagens ridpass

Idag blev det en uteritt, och han var mer på 2 ben än på 4.. Han stegrade så fort han fick chansen, och vi var själva, så det var bara till att vara bestämd och kämpa lite. Han fjantar sig och hittar på "ursäkter" till att få fjanta sig. Ibland bara tvärstannar han, och så börjar han. Var 100:e meter började han fjanta, men han är ju så rolig! Han blir förbannad när jag inte ger mig, och så frustrerad att han börjar skrapa med hovarna i backen, samtidigt! Han får MVG för försöken, men IG för resultaten ;)

Den värsta gången stog vi och tjaffsade i ca 10 minuter, 200 meter från stallet... Han ville vända, och stegrade, slog med hovarna osv. Han gav sig iaf och vi gick vidare. Travade lite med honom, få honom fokuserad på mig liksom. Skänkelvikningar och öppnor, och han var så taggad att han översamlade sig själv, knäpphäst <3

Önskar att jag haft bilder på detta, men vi ska ut imorn också, så då hänger kameran med ;)


gammal bild.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback