Dagens ridpass

Hej! Idag var jag på boda borg med några, och så blev jag ju såklart skittrött och har alltså inte bloggat mkt...

Red på ridbanan i det fina vädret :D Han var riktigt pigg, och ville bara springa och busa. Det blev lite tråkigt arbete idag, men det behövdes. Övergångar jobbade vi med. Skritt-trav-skritt-trav osv.  Han var så pigg, så vi fick köra i lite undertempo, annars var det omöjligt. Han ville inte alls i början, trots halvhalter och nästan ingen tygel, utan slängde bara upp huvudet och trippade på stället, knäppen <3

Efter lite övertaling gick han som en klocka! Behövde bara sjunka ner lite i sadeln så saktade han mjukt av, och inte sådär tvärstopp som det brukar bli. Kvick igång, men ville gärna bli hög i formen... Det funkar efter några gånger, men det är något som jag ständigt måste tänka på...

I galoppfattningarna drog han iväg i en bakut- och bockserie... Jag som red i gympadojjor och mjukisar satt lite löst ibland, men jag lyckades hålla mig kvar ;) När han busat av sig sisådär 5-6 fattningar fattade han ganska bra, och sedan riktigt bra.

Jag är nöjd med passet även om han var hyper....

Sen fick jag ett paket idag, och vad innehöll det??


(googlebild)



Kommentarer
Postat av: Vixen

Alltså din blogg är en sån big ripoff på dressyrmupparna...

2011-03-15 @ 20:23:32
Postat av: Anonym

Täcket? :D

2011-03-16 @ 18:00:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback