Dagens ridpass

hejsan! Det blev ingen skola för mig idag iaf, var hemma för säkerhets skull.

Ridpasset idag komer jag leva länge på. Han var underbar! Hade mycket bjudning, och jag måste säga att jag red ganska bra idag. Han jobbade super med baken, var med på minsta lilla vink jag gjorde. Om han är såhär fin på söndag, då jävlar!

Mamma var med och filmade, dock är formatet lite fel, så Ziro ser ganska kompakt ut med korta gångarter, och jag ser jättelång ut... Men iaf, han var superhärlig.

Började med att skritta ut i kanske 10-15 minuter. Han skötte sig super ute, och bråkade inte en enda gång :)

När vi kom in till ridhuset skrittade jag några varv till, sen tog jag tyglarna och jobbade honom i skritt. Ganska låg och lång. Öppnor och skänkelvikningar, öppnor och lite lösgörande. Sen en liten paus, och efter det tog jag tyglarna och shiet va pigg han var! Han ville bara springa, men jag skötte det faktiskt bra med halvhalter och rösten. Volter funkar inte så bra då, då han tycker det är superkul och bara ökar mer xD

Han blev helt perfekt efter att han lugnat sig lite. Då tog vi lite galopp och han tjaffsar lite där, men bara man tar det lugnt och jobbar så släpper han. Han jobbade superbra, rund och fin form och stora runda språng. Det här var klart ett av våra bättre pass :D

Film kommer!


piggelin :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback