Dagens ridpass

Jag skrittade ut en bit med Linn och Cupido, och det gick bra på dit vägen, men sen efter ett tag skulle Ziro och jag vända, och Linn skulle fortsätta. Ziro började stegra och skutta omkring, han skulle ju med Cupido ;) Det gick efter ett tag iaf, så skötte han sig.

Sen red vi i ridhuset, och han var überpigg. Flera gånger flög han i luften utan anledning, och han ville gärna gasa på. Gjorde en del halvhalter, volter och halter, och efter ett tag var han lugn-aktig och fin :) Jag lät hono galoppera på i ett friskt tempo, för att få upp flåset lite och få honom att ta i ordentligt. Han skötte sig super, och bara några gånger hoppade han till, och gjorde ngn bakut. Jag tränade mycket på början till förvänd galopp. Vände snett igenom och höll galoppen ända till spåret, då bröt vi av. Han funderade inte ens på att byta, utan bara galopperade på som han inte gjort annat.

Bilder från stallet kommer :)


smakprov ;)



Kommentarer
Postat av: Malin

brukar du matcha när du bara rider ut, eller själv i ridhuset? =) intressant att veta

2011-03-23 @ 20:40:28
Postat av: Ann

Jag tycker att du ska rida ut så mycket du kan, om ni har bra ridvägar,rid genom skogen, klättra, hoppa, det är livsviktigt för en unghäst. Mycket bra stimulans för hans hjärna och kropp :) Och du lär dig mer balans och stärker ditt eget och hans självförtroende... Vi har dåligt om ridvägar men jag åker ut minst 3 ggr i vecka och rider ute,i skogen. Tycker att det är superkul att vara tillsammans med sin häst på en utflykt:)

2011-03-24 @ 08:34:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback