förlåt

För min dåliga update...

Idag blev det iaf lite impulshoppning. Det gick superbra! Han känner dock direkt när jag tvekar, och då: Tvärstopp! Jag måste känna mig säker hela vägen, annars stannar han direkt, och har man tillräckligt med fart flyger man över huvudet på honom.

Vi började med att hoppa ett pyttekryss. Det gick bra, sen höjdes hindret till 85. Jag tvekade lite, vilket blev en rivning, sen gången efter det tvekade jag inte = 20 cm över. Sen hoppade vi bra igen, men gången efter det tvekade jag ganska mycket = tvärstopp. Nu vet jag att jag måste vara säker, även om jag inte är säker. Jag utbildar en unghäst, och lär han sig att stanna när jag tvekar, blir det svårt i framtiden.

Jag är supernöjd med honom, och både han och jag var glada efteråt :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback