Raser jag gillar / ogillar, 2

Här är lite fler ponnyraser, med både + och -.

Haflinger: Jag tycker att det är sjukt fina ponnysar, med fin teckning. Men dom känns grova, och varken dressyr- eller hopponnysar, utan mer utställning, för dom är sjukt fina! Ziroos mamma tror jag är haflinger, så han är ärvt hennes skönhet, och pappans elegans ;) Hehe...




Dartmoorponny: En bra barnponny har jag hört, och dom är väldigt söta ;) Har inte sett så många ute på tävlingar, men det finns de som tävlar höga klasser inom både hoppning och dressyr, men även en del skogsmullar, så det är väl typ bara att välja.





Shetlandponny: En av favoritraserna! Så söta, små, och bra barnponnysar, men väldigt envisa ;) Det var ju dom här små ponnysarna man började på. Gillar dom starkt, och jag är väl inte den enda?





Islandshäst: Nja... Det finns ju en del som tävlar, men då i pass och tölt och lite "egna" grenar om man säger så. Det är absolut inget negativt, men när man ser dom i hoppning eller dressyr, ligger de ju oftast inte i topp.. De är dock ganska bra barnponnysar och skogsmullar, då de är stabila i psyket, och oftast otittiga :)


Nästa gång kör vi på storhäst raser.




Kommentarer
Postat av: Anonym

Glömde welsh!

2011-03-08 @ 18:21:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback