raser jag gillar / ogillar, blandat

Här kommer en till sån här, nu med blandade ponny-och storhästraser.

Welshponny: Väldigt charmiga och populära ponnysar. Dom är väldigt söta och snälla, men kan vara lite envisa ;) Bra tävlingsponnysar, ganska bra barnponnysar, och bra skogsmullar kan dom också bli. Welshar gillar jag :)






Gotlandsruss: Helt ok ponnysar. Lite skogsmullekänsla över dem, men det är kanske bara ngt jag inbillar mig, haha? Söta ponnysar, känns som de har lite korta ben, inget speciellt steg... Ingen "böj" på nacken direkt, utan mer av en "rak" form. Mest körponnysar skulle jag säga, inte dressyr eller hopp...





Andalusier: En snygg hästras som jag ville ha när jag letade häst första gången. Dock inget jag skulle vilja ha idag... Fina och maffiga hästar, som ofta används i spanska parader. Lättlärda hästar som ofta har bra steg, kända för den spanska skritten.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback