raser jag gillar / ogillar, stora hästar 2

Vi kör på med en del2!

Frieser: Stora och veckra hästar, svarta vilket är skitsnyggt! Jag känner att dom inte är mycket till hoppning, men kan funka super i dressyren. Jag var ju i gbg på hästshowen, och såg den som var med där. Har ingen koll på vad han heter, men han var riktigt fin. Gillar friesern, men ingen ras jag skulle vilja köpa liksom.





Varmblodstravare: Jag vet att många undrar vad jag tycker om travare, så jag skriver en sak: Jag tycker ingenting om dom. Dom kan bli som andra hästar, MEN, en tränad travhäst som kanske är startad, eller bara tränad för trav ÄR svåra att skola om till ex dressyrhästar. Jag varken gillar eller ogillar dem.





Lipizzaner: Fina och lättlärda hästar. dom flesta är vita, vilket alltid är snyggt. Det här är väl den typiska cirkus / uppvisnings-hästen? Dom är ju sjukt fina, och har ofta bra gångarter. Jag gillar dom :)



Är det någon speciell ras ni vill höra om? Säg till, ponny eller häst!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Welsh ;p

2011-03-11 @ 18:48:47
Postat av: Jonna

Islänning ;) <3

2011-03-12 @ 15:05:21
URL: http://jonnafoto.blogg.se/
Postat av: Jonna

Okej.. Det hade du redan gjort ;P <3

2011-03-12 @ 15:19:23
URL: http://jonnafoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback