Svar på tal

Ett tips, även om du rider honom i en låg form ska inte du själv bli "låg". Man ser på filmen att du följer med hästen ner när han går så djupt, istället för att göra det ska du räta upp ryggen och rida som om han gick i grand prix form, det är då bakbens aktiviteten blir bättre och du "bär" upp hästen med din kropp och inte med din hand :)

Svar: Tack för tipset, men de är något jag är mer än väl medveten om... Det är något som sitter kvar sedan jag hade storhäst. Han var väldigt stark och drog ner mig, och det syns speciellt mycket när jag rider lätt. Sen när jag står i lätt sitts i galoppen förs det över lite till traven lite, men det är något jag jobbar på :) Ingen är perfekt inte Edward Gal, och inte jag ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback