Tävlingen

Idag var jag ju på tävling. På framridningen var han en studsboll, på riktigt! Haha, alla glodde på oss, och han bockade, sparkade bakut och stegrade, haha. Direkt jag lade på spöt, bakut, och då måste jag ju fortsätta för att visa att han inte kommer undan med det... Direkt jag lade på skänkeln, bockserie... haha, min knäpphäst <3 När han skötte sig var han obeskrivligt fin, men jag kan ju testa ;) Luftigt steg och tryck från baken, stadigt form och bra bjudning.

Sen är det så irriterande bär folk inte kan högerregeln! Hur svårt kan det vara? Håll till höger. Klart! Åh, så jobbigt...

På banan DOG han... Jag satt och drev så jag fick mjölksyra, och han gick knappt framåt,... Stundtals var han skitfin, men för det mesta var det segt... I vänstergaloppen tog han inte fattningen direkt, utan det blev lite sent, sen blev han rädd när en funktionär prasslade med ngt när vi red förbi och hoppade till och tappade galoppen. Jag är ändå nöjd med honom, första tävlingen i hans liv ju. 63,57% blev det, och jag tror vi hamnade bara några få poäng utanför placering.

Nästa helg är vi lediga, helgen efter det är det markebäck lördag-söndag, och helgen efter det LC:1 och LC:2 i gyttorp. Imorgon  blir det väl ett lösgörande joggingpass, eller en liten uteritt.



Flerbilder kommer, bl.a ridbilder som Linn fotade :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback